24 Haziran 2018 Pazar

Atina'da Yeme İçme, Atina'da Nerede Yemek Yemeli?

Atina'da yeme içme konusu hiç sorun yaşamayacağınızdan eminim. Herkese uygun birşeyler bulmak mümkün...

Souvlaki, bizim Urfa Kebaba çok benziyor. Sunumundan tutun da tadına varana kadar herşey aynı. Dana kıymasından yapılıyor. Porsiyonlar oldukça büyük, tabakta 4 parça var. Tıka basa doymanız mümkün. Porsiyon istemezsenz, pide arası bir ya da iki parça Souvlaki de koyabiliyorlar. 
Nerede Yenir? Thanasis, Savvas



Gyros, bildiğimiz döner aslında. Ben Atina'da yemedim. Tavuk, domuz ve dana eti çeşitleri var. 

Falafellas, Agias Irinis'ten girdiğinizde yolun solunda kalan ayak üstü lezzetli yemek yiyebileceğiniz bir yer. Müdavimi çok. Atina'nın yerlilerinin de çok yemek yediği bir yer. Oldukça da ucuz.



Psiri'de özellikle akşamları uğramanızı tavsiye ederim. Canlı müzik, uzo ve lezzetli yemekler... Fiyatlar hemen her yerde aynı, gözünüze hoş gelen yere girin oturun.


En beğendiğim yerlerden biri, Karamanlidika. Ne sipariş ederseniz edin, önce masaya dana füme ve peynir dilimi geliyor. Çok lezzetli. Menüdeki diğer yemekler, bizim aşina olduğumuz türden. Karaköy'deki Namlı havası var içeride. Ben kızarmış peynir ve patates, kavurma, biber, domates sotesi yedim. Ardından ikram edilen havuç reçelli yoğurt da 10 numara. Amaaaan alt tarafı yoğurt demeyin, kremamsı bir yapısı var. 



Athinaikon, yine çok beğendiğim yerlerden biri. Aşağıdaki fotoğrafta gördüğünüz minnak balıklardan yedim. Adını hatırlamıyorum balığın, ama çok lezzetliydi. 



Lukumades, yine Agias Irinis'te bulunan bir lokmacı. Dışarıda piknik masaları var. Lokmanın üzerine bal ve tarçı koydurabilirsiniz. Çikolata da isterseniz koyuyorlar. Bizim lokmanın yerini tutmasa da yine de güzel. Bu arada ev yapımı limonatası da çok güzel.


Tailor Made, Agias Irinis'te bulunan bir kahveci. Ben Yunan kahvesi içtim. Açıkçası pek beğenmedim. Muhetemelen başka bir şey içseydim, daha çok beğenirdim. Herkesin önünde Frappe vardı, ama ben merakımdan Yunan kahvesi içtim.


Oven Sesame, Agias Irinis'in girişinde bulunan değişik bir sandviç dükkanı. Ben Yunan tipi yedim. Beğendim. Yine ayak üstü yemek yemek için oldukça iyi bir seçim. 


Gregory's, heryerde şubesini görebileceğimiz bir kahveci. En iyi frappeyi de burada içtim. Tavsiye ederim.

Başka neler yenebilir derseniz, musakka derim. Ama bizim bildiğimiz musakkadan oldukça farklı. Tadı güzel.

Baklava için güzel diyemeyeceğim. Baklava, kocaman bir dilim olarak geliyor. Bir de mini baklava dedikleri, bizim bildiğimiz gerçek baklava ebatında olanı var. Ama tat olarak bizimkileri mumla aradım. Yine sırf meraktan denedim. Ben baklavayı Plaka'daki Pantheon Pastanesi'nde yedim. 






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder