16 Mart 2018 Cuma

Amerika Vizesi Başvurusu ve Görüşme

Amerika vizesi başvurusu ile ilgili sayısız yazı var internette. Ben kongre için Chicago'ya gideceğim için Amerika vizesine başvurdum. Size uzun uzadıya başvuru formu ile ilgili bilgi vermeyeceğim. Esas mülakat ile ilgili bir şeyler anlatmak istiyorum.

Benim ne iş için gideceğim net olarak belli olduğundan ve bunu çeşitli dökümanlar ile belgelediğim için benim için hiçbir sorun olmadı. Önceden size verilen tarih ve saatten yaklaşık yarım saat önce Konsoloslukta hazır bulunmanız gerekiyor. Cep telefonu ile Konsolosluk binasına giremiyorsunuz. İçeri girdiğiniz zaman önce belgelerinizi veriyorsunuz, sonra parmak izi veriyorsunuz, ardından görüşme yapılıyor. Amerikan Konsolosluk görevlileri bankonun arkasında, sırası gelen kişi bankonun önüne gidiyor ve kendisine sorulan sorulara cevap veriyor. Görüşme İngilizce ya da Türkçe olabiliyor. 

En önemli sorulan sorular neden Amerika'ya gideceğiniz, nereye gideceğiniz, ne zaman gideceğiniz ve döneceğiniz, Türkiye'de ne iş yaptığınız. Sorulara çok net cevap vermeniz isteniyor. Yani eeeeee, ııııııı gibi cevaplar benim anladığım kadarıyla pek hoş karşılanmıyor. Görüşme sonucunda vizenizin kabul ya da red olduğuna dair sözlü olarak bilgi veriliyor ve bununla ilgili tek yapraklık bir yazı veriliyor. Daha sonra pasaportunuz adresinize kargolanıyor. 

Bu arada benim vize görüşmem olumlu geçti. Hepinize bol şanslar :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder