18 Ağustos 2019 Pazar

Bükreş’te Yeme, İçme, Bükreş’te Ne Yenir?


Bükreş yemeklerini duyduğunuzda genel anlamda Türk yemekleri ile aynı tarzda olduğunu düşünebilirsiniz. Ama bizden en önemli farkı, Romen yemeklerinde yoğun olarak domuz eti kullanılması. Maalesef ki porsiyonlar gerçekten çok büyük.
  • Yemeklerin yanında garnitür olarak benim pek sevemediğim mısır nişastasından yapılmış olan mamaliga denen püre benzeri bir yiyecek veriyorlar.
  • Sarmale isimli yemek ise görüntü olarak lahana sarması, ama domuz eti ile yapılıyormuş.
  • Mici, domuz eti ile yapılan köfte.
  •  Ciorba, bizim her zaman içtiğimiz çorba.
  • Papanasi, geleneksel Romen tatlısı. Hamur tatlısı, üzerine blueberry ya da vişne reçeli koyuyorlar. 1 porsiyon papanasi 420 gram, o yüzden aman şeker komasına girmeyin, dikkat.


Gelelim nerelerde yemek yenir sorusunun cevabına…

Öncelikle Bükreş’te her keseye uygun yemek yenebilecek yer var. İsterseniz Mc Donalds, KFC, Subway’de yiyin, isterseniz şık, geleneksel bir restaurantta yemek yiyin. Hepsini denedim, açıkçası pişman olduğum bir yer de olmadı. 

Caru Cu Bere: Hem tarihi bir restaurant olması, hem de geleneksel yemekler sunması nedeniyle tercih ediliyor. Modern dans gösterisi saat 21:00’de. Yemekler ise gayet güzel. Ama servis inanılmaz geç.  Ben fırında dana eti ve mamaliga yedim. Et güzeldi ama mamaligayı sevemedim.




Hanu Lui Manuc: Tarihi bir handa yemek yemek için tercih etmelisiniz. Ortam çok güzel, çok zevkli. Ben tavuk şinitzel yedim. Porsiyonlar çok büyük.






Dristor Kebap: Döner, iskender, çorba deneyebilirsiniz. Ben mercimek çorbasını denedim, beğendim.

KFC, Mc Donalds, Pizza Hut, Subway de denediğim yerler oldu.

Emilia Cremeria: Dristor Kebap’ın sokağında yer alan bu tatlıcıyı denemelisiniz. Dondurma ve değişik tatlılar sunuyorlar. İstanbul’da böylesini yemedim denecek türden değil, ama yine de güzel.


Chocolat: Ateneul Roman’ın hemen yanında bulunan bu lüks pastaneyi  gerçekten tavsiye ederim. Üzeri altın yapraklı portakallı-çikolatalı değişik bir pasta yemiştim.

Hamurişi konusunda oldukça zengin seçenek mevcut. Hemen her sokakta bir pastane var. 





Bread and Butter: Kahvaltı için denediğim bir yer oldu. Güzel kahve için tavsiye ederim.


Boutique du Pain: Özellikle kahvaltı için çok güzel bir yer. Kiş ve portakal suyu denedim, çok da beğendim.

Van Gogh Cafe: Çok güzel bir ortamı var. Ballı limonata denedim. Çok da beğendim. Esas ortam için gitmelisiniz.



Kafe konusunda çok seçenek var. Özellikle Lipscani (Old Town) bölgesinde birsürü güzel yer var. Özellikle akşamları çok canlı oluyor sokaklar. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder