26 Haziran 2017 Pazartesi

Madrid'ten Ne Alınır ? Hediyelik Eşya Önerisi ...

Madrid, hediyelik eşya konusunda tüm Avrupa şehirleri gibi oldukça zengin bir şehir. Yelpazeler, magnetlar, tabaklar, küllükler, biblolar,... Ne ararsanız var. Aşağı yukarı fiyatlar aynı, ama yine de aralarda pahalıya satmak isteyenler de yok değil. Bir dükkanda gördüğünüz bir şeyi, ya bir daha göremezsem korkusu yaşamayın. Hemen her dükkanda aynı şeyler var.






Geceleri ayrıca Puerta del Sol ve Plaza Mayor civarında siyahiler tezgah açıyor. Aynen bizde olduğu gibi polisi görünce satıcılarda bir koşturmaca tabi. Tezgahlarda yelpaze, çanta, forma bulabilirsiniz.

Gelelim benim en sevdiğim iki mağazaya. Birincisi Ale Hop, diğeri ise Flying Tiger mağazası. Buralarda modern ve kaliteli ıvır zıvır, ıncık cıncık ne ararsanız var. Flying Tiger, Avrupa'nın birçok ülkesinde var. Ale Hop ise sadece İspanya'da bulunuyor. Fiyatlar gayet iyi. Ben her girişimde alacak bir şey muhakkak buluyorum. Her iki dükkanın da Madrid'te birkaç tane şubesi var. Puerta Del Sol civarında her ikisi de var.


Ale Hop
Ale Hop


Puerta Del Sol Meydanında El Corte Ingles  var. Burası çok katlı bir mağaza. Üst katlarda bilindik, tanıdık giyim, kozmetik, ayakkabı markalarını bulabilirsiniz, en alt kat ise süpermarket. Market alışverişi yapacaksanız, buradan yapmanızı tavsiye ederim. Çünkü ben gezerken Dia ve Carrefour Express'ten başka market göremedim.

İçki alışverişi yapacaklara da tavsiyem yine El Corte Ingles, Dia ya da Carrefor Express. Ben Madrid'te en çok içilen içkilerden olan sangria benzeri "Tinto de Verano". Tatlı, kokteylimsi bir içecek.

Kozmetik alışverişi için Puerta Del Sol'da bulunan Sephora ve Gran Via üzerindeki Kiko mağazalarını öneririm. Ben gittiğimde Sephora'da çok büyük bir indirim vardı. O yüzden çok kalabalıktı. Ama kozmetik meraklıları için tavsiye ederim.

Madrid'ten kılık kıyafet almak istiyorsanız, Gran Via'da çok sayıda Türkiye'de de bilinen markayı bulabilirsiniz. Ben açıkçası Türkiye'de de bulunan markalarla pek ilgilenmedim. Benim favorilerim Lefties ve Primark oldu. Primark'a girdiğinizde en az 2 saat harcamayı göze almalısınız. Giysi, makyaj malzemesi, ayakkabı, ev eşyası ne ararsanız var. Ben Primark'ı keşfettikten sonra farkettim ki herkesin elinde en az bir tane Primark poşeti var.

Tatlı seviyorsanız ya da hediyelik olarak yiyecek birşeyler götürmek istiyorsanız, İspanya'ya has bir önerim var. Plaza Mayor'a çok yakın olan Torrons Vicens. Çok çeşitleri olan, helva benzeri bir tatlı.




1 yorum:

  1. Sade ve güzel bir yazı olmuş, elinize sağlık. Bir gün oralara gidersem söylediğiniz yerleri ziyaret edicem. Ayağınıza kuvvet, gezmeye ve yazmaya devam lütfen :)

    YanıtlaSil